torsdag 3 januari 2008

Ett nytt år!

Tog ett bad för en stund sen, och som vanligt så ligger man och tänker en massa, vad ska man annars göra?
Låg mest och tänkte tillbaka på året som har gått, vad som har hänt och vad som inte har hänt. Överlag måste jag väl säga att det ändå har varit ett ganska så bra år, första året som sambo, sen tog jag även modet till att försöka skaffa mig en vettig utbildning. Det är nog bara det jag kan komma på. Sen har det ju självklart hänt en massa personliga saker, mest saker som jag har valt och hålla för mig själv.

Och då börjar man självklart genast att tänka. Jag saknar den där vänskapen, då man verkligen har någon som man kan berätta precis allt för. En person som verkligen lyssnar, som orkar lyssna. Nu är det ju inte så att de vänner jag har inte lyssnar, det var inte det jag menade. Men jag har verkligen ingen jag kan öppna mig till 100% för. Jag hade det, men den vänskapen är borta sedan länge, flera år faktiskt.
Vissa dagar kan jag grina ögonen ur mig bara för det här. Ska det verkligen vara så?


Nåja, hoppas på ett bättre år ändå. Har några mål jag ska nå upp till, bland annat gå ner i vikt, samt forsätta min sökan efter den där vännen. Because I need you... Vem du än är.
Sen som vanligt så ska man försöka hålla tillbaka på godis och allt sånt skit. Och ska jag vara ärlig så känns det inte speciellt svårt, det kanske är bra att börja året med vinterkräksjukan? :D Man tappar verkligen matlusten för precis allting även fast man hela tiden går runt och är hungrig. Dock är jag riktigt sugen på klyftpotatis... Namnam!

Nej, nog skrivet om detta. Ska sätta mig med mina böcker, har egentligen massor att göra men självklart noll motivation... Jippie!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fundera på varför du inte kan öppna dig till 100% till någon? Jag är villig att lyssna, det vet du!!!(inget skrik med utropstecken, det är mer för att göra dig övertygad om att jag verkligen är det).
Hoppas du lyckas med dina mål:)

Anonym sa...

Du vet att jag alltid finns om det är något.. Men du kanske inte vill prata om allt med din syster.. :) MEn jag finns en lur bort bara.. Och vem vet vi kanske blir "grannar" med inom en snar framtid *hoppas* Älskar dig! kram storasyster