söndag 13 januari 2008

Accepterar du mig så accepterar jag dig...

Kom och tänka på en rätt lustig sak förut.
Folk som känner mig vet att jag inte är så förtjust i värme och sommaren, mest för att jag helt enkelt inte trivs i värme. Och då kom jag och tänka på det här med vintern, och hur många det är som klagar över att det är kallt/mörkt/slaskigt hela tiden. Varje dag klagar människor om vintern, och på något konstigt sätt har det blivit accepterat av samhället.
Men när jag (enligt vissa har mage), att klaga på sommaren, ja då fan har jag blivit tillsagd att jag ska skärpa mig, och att det visst inte är så farligt, och att jag istället ska ut och njuta av solen och värmen, för jag kan ju minsann inte sitta inne i det "underbara" (?!) vädret.
Då undrar jag, vad är skillnaden? Varför får jag inte avsky sommaren utan att hela tiden råka ut för onda blickar, medans acceptansen för avskyn mot vintern anses vara okej?

Har du något bra svar, så skriv det gärna.
Eller gör som alla andra, skit i att läsa det bara för att mina tankar inte intresserar dig...

"Accepterar du mig så accepterar jag dig..."

5 kommentarer:

Anonym sa...

Undra vilken kategori jag tillhör för jag hoppas inte jag är "de andra":D

Det är ju så att de flesta avskyr kyla och vinter. När minoriteten dyker upp på sommaren och klagar på att det är för varmt så säger majoriteten att du ska hålla käft. Alla gillar ju sommaren!!!
Sitt inte inne när solen skiner, gå ut och sola!! Lägg dig på nån strand så att du får jämföra solbränna med alla ytliga individer.

Bra svar=nej. Har svar=nej. Funderingar=ja. Tillhör själv majoriteten:nej.

Åsa sa...

Haha, så söt du är :D Självklart tillhör du inte de andra, det borde du veta ju :)

Och kul att någon iallafall kunde se den lilla delen av ironin i mitt inlägg, love it! :D

Anonym sa...

Förstår vad du menar, för jag delar samma tanke som dig trivs bättre när de är vinter än när det är sommar och varmt.. Men folk idagens samhälle vill inte att man ska sticka ut från mängden därför säger dom idiotiska kommentarer som att man inte ska sitta inne när de är fint väder ute!

Anonym sa...

Det är väl säkert så att vi svenskar har över lag haft så lite sommar, så vi "måste" ju vara glada och nöjda den "lilla" sommar vi har :P Men jag håller ju med dig, fast det vet du ju - du har ju stått ut med mig i fillingar hela varma, dryga, jävla fuktiga sommarhelvetet :P

Anonym sa...

Ja håller fullt me... hörde senast förra veckan en som inte kunnat sola i somras... konstigt... ja hade massa sol min sommar... men nejdå de bara regnade ;-P svenskar e gälliga... e de sommar åker de utonlands för svenska sommaren är för dålig och på vintern åker de antingen utomlands till solen för sverige e så kallt... el till typ alperna för att åka skidor för att sverige suger på de me..... typ...