onsdag 13 juni 2007

En massa frågor

1.Gillar du frågor? Om ja- gå vidare till fråga 2. Om nej- gör nåt annat!
Ptja jo, visst gillar jag frågor, men kanske inte 100st :D

2. Namn?
Åsa Katarina Behrendtz

3. Höger- eller vänsterhänt?
Vänster

4. Humör just nu?
Trött, uttråkad och hungrig.

5. Favoritgodis?
Svår fråga, gillar så mycket. Men får väl säga choklad då.

6. Är det nåt du absolut inte äter?
Det finns mycket man inte har testat, men fiskbullar undviker jag.

7. Kläder just nu:
Grön/blått linne och svart/grå kjol.

8. Musik just nu?
Korn - Coming undone

9. Vad åt du senast?
En piggelin, har ont i halsen :(

10.Vad sa du senast?
"Hejdå" till Dennis som åkte till jobbet.

11. Favoritkläder:
Linne och mjukisbyxor.

12. Favorit-hangout:
Soffan, eller våran nya säng, den är skööön :D

13. Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då?
Helt klart medeltiden!

14. Sommarplaner:
Fira 3 år, Kolmården och Västerås.

15. Är du bra på matte?
Jag var ganska bra på matte i högstadiet, men tappade det tyvärr.

16.Fisk eller badkruka?
Fisk.

17. Favoritfärg?
Just nu är det nog blå, men skiftar väldigt ofta.

18. Saft eller alkohol?
Både och, men helst vatten.

19. Längd och vikt?
Va? Jag hörde inte vad du sa? Nee, tänkte väl det...

20. Hur många kuddar sover du med?
2 st.

21. Favoritväder?
Är ju en vintermänniska.

22. Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med?
Dennis, en båt och ett gäng vänner.

23. Spelar du nåt instrument?
Nepp.

24. Morgon- eller nattmänniska?
Morgonmänniska, vaknar jämt tidigt.

25. Sparare eller slösare?
Både och faktiskt, om man nu kan vara det?

26. Vem är viktigast för dig?
Finns så många som är viktiga för mig, så jag kan inte bara nämna en.

27. Gyllene regeln för dig?
Haha... Hm. Vet inte faktiskt.

28. De bästa du vet?
De eller det? De bästa som finns är ju alla nära och kära. Det bästa som finns? Jadu, svårt att välja.

29. Bästa leksak?
Min dator :P

30. Bästa film?
Just nu är det Save the last dance.

31. Tror på liv på andra planeter?
Ja, det kan ju inte bara vara vi lixom.

32. Kommer ihåg din första kärlek?
Haha ja.

33. Älskar du henne/honom fortfarande:
Usch nej.

34. Har några homosexuella vänner?
Inte som jag vet om.

35. Tror du på mirakel?
Ja, jag är ju ett ;D

36. Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid?
Absolut.

37. Ser du dig själv tolerant mot andra?
Beror helt på situationen.

38. Ser du på kärleken som ett misstag?
Nej...

39. Hur många barn vill du ha när du blir stor?
2-3 tror jag passar mig alldeles utmärkt.

40. Framtidsdrömmar?
Plugga, skaffa jobb, skaffa barn, hund och hus.

41. Bio eller promenad?
Både och tack!

42. Är du åt höger eller vänster (politiskt sett)?
Har ingen direkt politisk åsikt, röstade blankt i senaste valet.

43. Glasögon, linser eller inget?
Inget.

44. Teknisk eller oteknisk?
Ganska teknisk tycker jag själv :D

45. Är du kittlig?
Vadå? Jag? Näää :D

46. Snarkar du?
När jag är förkyld :P

47. Stjärntecken?
Skytt.

48. Rädd för insekter?
En del...

49. Äckligaste insekten?
Skalbaggar :P

50. Största svaghet?
Envis.

51. Det här är jag bra på?
Ehmn.. Vet faktiskt inte. :S

52. Musikstil?
Lyssnar på det mesta.

53. Lyckotal?
13

54. Favorit filmgenre?
Ingen aning, gillar det mesta där också.

55. Bästa bok?
Gömda av Liza Marklund. Gillar iofs alla hennes böcker.

56. Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja?
Jadu... Flyga kanske?

57. Favoritord?
Lixom. Det är iofs inget favoritord, men jag använder det ofta :D

58. Vad vill du jobba som?
Vill jobba med barn, eller som florist.

59. Chips, morötter eller godis?
Svårt val, allt är ju gott.

60. Pizza eller hamburgare?
Både och.

61. Skriver du dagbok?
Blogg...?

62. Sport, A-ekonomi eller barnprogram?
Barnprogram.

63. Namsdagsdatum?
Oj, minns inte. Alla andra glömmer bort mig, då gör jag det också *gråta*

64. Har du nån flickvän/pojkvän?
Mhm :D

65. Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans?
Hade en piercing i tungan. Kan tänka mig att pierca mig igen.

66. Födelsedag?
17:e december.

67. Favoritchipssort?
Estrellas Sour Cream and onion :)

68. Synliga ärr (antal)?
1 ärr och 1 födelsemärke.

69. Din bästa vän (namn)?
...

70. Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.)
Just nu är det stökigt :(

71. Gungar du på stolen?
Nej, men snurrar gärna om det går.

72. Hur många kusiner har du?
4 st, dock har jag ingen vidare kontakt med någon av dem.

73. Detta gör mig argast?
Dubbelmoral.

74. Bästa årstiden?
Vinter.

75. I julklapp önskar jag mig?
Hm, bra fråga :D

76. Senap, ketchup eller inget på korven?
Ketchup :)

77. Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump?
Jorå, det skulle vara coolt, men skulle aldrig våga :D

78. Vilken hand håller du gaffeln i?
Det varierar.

79. Anser du att man får skylla sej själv om man slickar på en lyktstolpe mitt i vintern?
Haha.. JA?

80. Är alla lika värda?
Jorå.

81. Vad hänger på väggarna i ditt rum? (mer än tapeter):
Ingenting här i datarummet, har inte kommit så långt, pengarna tog slut :P Men vi ska fixa hyllor in hit snart.

82. Vilken färg har du på tapeterna?
Mörkgrå/gröna/bruna. Gillar dom inte, men dom var här när vi flyttade in.

83. Pasta, ris eller potatis?
Potatis.

84. Hur är din drömtjej/kille?
*håller fram dennis* Tadaaa!

85. Vilket är bäst? - Julafton eller din födelsedag?
Julafton, helt klart!

86. Ljust eller mörkt bröd till frukost?
Mörkt.

87. Vilken läsk är godast?
Tooocitooola!

88. Vad gör du helst? - Spelar dator eller ser på tv?
Beror på vilket humör jag är på. Men sitter nog helst vid datorn, här finns det ju folk att prata med (?) :P

89. Den här frasen älskar jag att höra?
Jag älskar dig/du betyder så mycket för mig.

90. Hur många syskon har du?
Två, en syster och en bror.

91. Bäddar du din säng?
Om det kommer gäster ja, annars inte.

92. Bor du själv eller tillsammans med någon?
Bor tillsammans med Dennis och Freja :)

93. Är du allergisk mot något?
Penicillin, kiwi och getingar/bin.

94. Är du mörkrädd?
Njaaae.

95. Är du religiös? Vilken religion?
Nej.

96. Tror du på astrologi?
Inte direkt, men läser om det ändå.

97. Tror du på magi?
Vetetusan.

98. Släpar du fötterna efter dig?
Om jag är trött, ja.

99. Gympadojor, välpolerade skor eller sandaler?
Gympadojor, bäst för min rygg.

100. Vad är du mest rädd för?
Att förlora någon som betyder mycket för mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det var en lång lista.. hmm jag tor jag lånar den :P

Anonym sa...

jaja.. det är väl kanske inte så lätt att hitta på egna svar när vi tänker lika och tycker lika :P
Mohahaha.. Älskar dig syster!