torsdag 15 mars 2007

Utmanad!

Jag har blivit utmanad av Helen!

Skriv sex underliga/egendomliga saker om sig själv, ange också dessa regler. Välj sex nya bloggare som du utmanar, och ange deras namn på din blogg. Berätta för dem att de blivit utmanade och be dem läsa mer i din blogg.


1.
Jag kan vara enormt velig runt vissa personer. Om jag till exempel går på stan med någon som känner mig väl, så kan jag vara en riktig pina. Jag velar när det gäller kläder något enormt, kan gå flera timmar på stan för att sedan välja det där klädesplagget jag såg i den första affären efter 10 min på stan. Så både min mamma och Dennis har tröttnat för längesen att gå på stan med mig.


2.
Jag svarar inte i telefonen när det är något nummer jag inte känner igen, eller när jag vet att det är till Dennis. Då har jag ”råkat” vara på toaletten eller något liknande, och inte hunnit svara. Sån har jag varit hela mitt liv, förmodligen fått det från min pappa som är likadan.

3.
Jag är alltid ute i god tid. Speciellt om jag ska göra något jag inte brukar, som att gå på en arbetsintervju eller liknande. Ibland kan det hända att jag är där en timme i förväg, och får därför stå och vänta. Även när man ska möta vänner på stan kan jag vara där i god tid, för att sedan säga: ”Nae men jag kom precis, jag har inte alls väntat länge”.

4.
När jag var liten ville jag alltid bli frisör. Jag älskar att hålla på med hår, dock inte mitt egna på grund av mina helvetes-lockar. När jag var liten lekte jag gärna frisör med mina kompisar, så länge jag fick vara frisören. Det var nära att jag sökte in till frisörprogrammet på gymnasiet, men saknade några få poäng.

5.
Jag kan vara fruktansvärt gnällig inför personer som känner mig väl. Har jag till-exempel ont i huvudet så är det jättesynd om mig, ibland. Men jag är också duktig på att förneka att jag mår dåligt, fast då blir jag egentligen bara mer och mer gnällig efteråt.

6.
Jag är såå envis. Både med för- och nackdelar. Har jag gett mig fan på något som jag verkligen vill göra, så gör jag det. Men jag kan också bli väldigt envis när det finns något jag verkligen inte vill göra, då kan jag bli som en liten bebis igen, och där kommer gnällandet in igen.


Jag utmanar: Johanna, Syster och Helena!

Have fun! Och hoppas ni fick lära er något nytt om mig, haha!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så nu har ja gjort de... ja lyckades... *seger gest* men ja e lite sådär halvnöjd... men de får duga... :-D