onsdag 14 maj 2008

Inbrott

Ja fan vilken underbar dag det har varit, inte...

Imorse, när jag skulle åka till bussen, så ser jag en lapp i trappuppgången om att det har varit inbrott i förråden igen. Tänkte väl inte så mycket på det, eftersom vi klarade oss sist.
Kommer ner i förrådet, och det första jag ser är att Dennis cykel är borta.
Det är alltså någon JÄVEL som har gått in med nyckel genom dörren, klippt upp hänglåset och enbart tagit Dennis cykel. JÄVLA HELVETES CP FITT IDIOT!!!!!!
Jag har varit fly förbannad hela dagen, och då är det en mild förklaring.
Att folk bara vågar... Det är klart och tydligt någon som har tillgång till en nyckel någonstans.
Stångåstaden bryr sig inte, och polisen sa typ att den cykeln får ni nog aldrig mer se igen...

Alltså, seriöst. Jag är arg, irriterad, förbannad, men framförallt KRÄNKT! Det är verkligen någon jävel som har varit inne i vårat förråd, bland våra privata grejer.
LÄR DIG FÖR FAN ATT SE SKILLNAD PÅ VAD SOM ÄR DITT OCH MITT!

Skulle jag få reda på vem det var, då jävlar...


JA, jag är arg. Nej, jag överreagerar inte. Vem vet vad de snor nästa gång? Vem kan lova mig att de inte tar sig in i lägenheten?

Kommer inte sova inatt, och det första jag kommer göra imorgonbitti är att gå ner och kolla ifall min cykel står kvar. Himla lustigt, den rör de inte... Fy fan.

Ska ringa Stångåstaden imorgon. Jag kräver en garanti för att de nycklar som finns inte läcker ut, samt att de borde kolla upp sitt system lite bättre. Jag menar, samma nyckel som vi använder för att öppna dörren in till förrådsutrymmet, samma nyckel låser vi lägenheten med. Vad är det för garanti på att dessa nycklar inte funkar överallt?

Ja, jag undrar... SUCK!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch då... på de jävlarna

Anonym sa...

Jag håller verkligen med dig, stå på er och se till att de blir en ändring, ni betlar ju hyra och har rättigheter. Man ska inte behöva känna sig osäker i sitt eget hem. Hoppas verkligen att ni får någon upprättelse. Och att folk kan se skilland på ditt och mitt.. kram syster

Anonym sa...

Men jisses, så jävla oförskämt:S!!!!!!!!!