onsdag 19 mars 2008

Roadtrip - Västerlösa, Mantorp och ÖB

Jisses, det är redan onsdag. Dagarna går riktigt fort, och snart är ledigheten över :( Och då ska man tillbaka till skolan... En glad nyhet är dock att kurslitteraturen till nästa kurs vart riktigt billigt. Bara 4 böcker för 479:-, jag är imponerad! :)

Spenderade delar av dagen med Sandra igår.
Först kom hon och hämtade mig, sen åkte vi vidare till Blomstertorget. Vi skulle köpa blommor, och kom därifrån med varsin liten bukett med påskliljor.
Sen åkte vi vidare ut mot Västerlösa, och satte blommorna vid Marias grav. Var riktigt fridfullt därute, solen sken riktigt härligt och snön gnistrade. Det var riktigt längesen jag var där, men det är lite svårt att ta sig ut dit själv. Så tack Sandra för att du ville åka dit :)


Ska försöka ta mig dit lite oftare, får flirta lite bättre med mamma nästa gång tror jag.

Nåja, sen bar resan vidare mot Mantorp och CityGross. Har typ aldrig varit där, så det var spännande. Är riktigt nöjd med deras köttavdelning, tumme upp. Hade med mig min lilla inköpslista, och tur var det, för annars hade det varit riktigt lätt att plocka på sig mer än vad man egentligen behövde.
När vi var klara där så åkte vi tillbaka mot Linköping, först hem till mig för att lämna matvarorna, och sen till Sandra så hon kunde lämna av sina varor.
Efter det blev det en liten tripp ut till ÖB. Förstår mig inte på det där stället egentligen, så sjuk placering på det. Man måste verkligen ha bil för att kunna ta sig dit ut, dåligt!
Sen bar det av hemåt igen, både jag och Sandra var riktigt trötta.
Tack gumman för en trevlig dag, hoppas vi ses snart igen! :)

Och så kan jag meddela att jag verkligen har blivit inspirerad till att ta körkort. Jag vill börja övningsköra nu! Har satt upp ett litet mål, hoppas jag kan hålla det. Körkort, sommaren 2009, är det helt omöjligt tror du?

Nej nu ska jag ta och... Ja, fortsätta gäspa tror jag.
Ha det bra!

3 kommentarer:

Le-en sa...

Skulle inte vi åka ut till Marias grav?

Anonym sa...

Nejdå de klarar du... *håller tummarna*

Unknown sa...

ja måste oxå ta körkortet så vi kanske kan läsa ihop =o)