fredag 30 november 2007

The way I are

Fy på mig, nu var det alldeles för längesen jag skrev :( Men jag kan försvara mig själv, jag har faktiskt haft bra skäl till att inte skriva :P
Så nu kommer det en sammanfattning, lång eller kort är sånt som märks.

Förra fredagen var sista dagen på den här praktikomgå
ngen. Var faktiskt en bra vecka, men det var även skönt att vara tillbaka till skolan.
Och direkt efter VFUn så satte jag mig på tåget till Uppsala, syster skulle ha födelsedagsfest, och det kunde man ju inte missa :)

Dock hade jag oturen att bli dundersjuk på lördagen, vi hann med en runda på stan men sen så fort gästerna började komma på kvällen så fick jag frossa och skit, så det var bara att lägga sig i systers säng under täcket och kolla på film. Så det blev inget festande där inte, vilket var skittråkigt :( Men det kommer förhoppningsvis fler tillfällen.
Och veckan som har varit nu har mest varit snorig, har varit hemma några dagar från skolan, och gått dom dagar då jag verkligen har varit tvungen. Och idag var det en såndär dag då jag var tvungen att gå, men det var bara kul. Först musik på morgonen, sen val-info som satte galler i huvudet på en...

Ja alltså, fick veta idag att jag har möjlighet längre fram i min utbildning att lägga till ett halvår, dvs en termin, och då blir jag behörig grundskolelärare, från 1-6. Själv känner jag mig väldigt positiv till den tanken, en termin känns som ingenting.
Vad tycker du?

Imorgon kommer mamma och hämtar upp mig, för sen är det storhandling på Ekholmen som gäller. Mat mat mat, och bak bak bak blir det för min del :)
Sen efteråt ska vi ut till Ljungsbro, då ska jag göra kransar till mig, mamma och mormor. Trevligt :)
Och på söndag kommer Mojgan hit en sväng, så man får lite sällskap med bakandet, också trevligt. Sen ska jag förhoppningsvis hinna med lite pyntande på söndagen med. Full fart hela helgen.

Men nu ska jag ta och vila lite, känner att hostan börjar komma nu... *suck*

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att du ska göra som du själv känner angående det där med grundskolelärare+en termin till. Känner du för det så är det ju bara att köra på*nicka*:) Det är ju inte negativt. Samtidigt kan det ju vara så att du kanske känner att du vill börja jobba asap? Do as you feel*nickar igen*