lördag 3 november 2007

Jag vill känna att jag levt lyckligt...

Lycka... Ordet lycka är ett ganska start ord när man tänker efter. Det är också ett ord som har olika innebörd för oss människor. Just idag har jag svårt att förklara vad ordet lycka betyder för mig, vilket förmodligen beror på att jag inte känner mig direkt lycklig...

Betalade mina böcker idag med, så nu är man fattig. 1500kr gick det på, så det var iofs billigare än förra gången, men nu hade vi också lite mer räkningar att betala. Men vi överlever nog det här. Dennis har ju sökt lån på fler ställen, men får avslag. Så nu har vi bestämt oss för att vänta tills i vår, då han har jobbat i ett år, och det är oftast det han har fått avslag på, att han inte har jobbat tillräckligt länge. Fan, skulle vara så skönt att få ett lån, 1000kr mer i månaden är massa pengar för oss. Nåja, får drömma så länge.

Idag är det Alla helgons dag. (NEJ, det är inte samma sak som Halloween). Stör mig så sjukt mycket på folk som blandar ihop de där två dagarna. Halloween = All Hallows Eve = Alla helgons afton, inte dag...
Men visst, folk får självklart göra vad dom vill, blir bara så trött på folk som försöker övertala mig om att det faktiskt är Halloween idag... Suck.
Men det jag skulle komma till var att jag var ute i Ljungsbro igår, för att göra två gravliggare och en liten kvast. En stor liggare till min farmor och farfar, sen en liten liggare till mammas farmor och farfar. Och kvasten la vi i minneslunden i Vreta kloster, till Dennis pappa. Var så stämningsfullt där igårkväll, massa tända ljus överallt. Så vackert, men tankarna flög ändå iväg :/ Dels till Maria och Josefin, men också till Dennis pappa, och andra i min närhet som har mist någon som betyder mycket för dom...

Nae, mycket mer har jag nog inte att skriva om idag. Vet att det blev ett ganska deppigt/argt inlägg, men det speglar bara mitt humör, och jag har ingen vidare bra dag idag...

Sen vill jag bara avsluta med en pinne i röven till vissa människor. Jag vet att ni inte läser det här, men fuck you ändå!

1 kommentar:

Anonym sa...

" Peta in pinne i röven,
hämta ett par öl och revbensspjäll.
Tanka bilen rensa ur förgasaren,
lappa mina jeans så är du snäll...
"*nynnar*