onsdag 17 oktober 2007

Nu var det ett tag sen...

Såg att det var ett tag sen jag skrev, har varit ganska mycket att göra i skolan så jag har inte haft så mycket tid över till bloggandet, men nu tänkte jag skriva av mig lite :)

Har precis blivit klar med det sista egna arbetet under den här kursen, så äntligen kan jag slappna av! Har lite seminarium kvar och så under nästa vecka, men det som skulle skrivas till det är redan klart. Så ja, som sagt är det bara redovisningar kvar, och det känns äntligen som att jag har kontroll över mitt liv igen :P

Var på välgörenhetskonsert igår för Maria och Josefin. Det var jättebra, riktigt bra artister osv. Vart lite rörd ett par gånger och tårarna var inte långt borta. Även fast det är snart två år sen så slås man av hur ofattbart det är, och att det är grymt fel att det hände.
Fick också veta att min kusins son ska ner till Thailand snart och backpacka, och hade inte min mamma berättat om händelsen för min faster så hade han aldrig hört talas om faran med undervattensströmmar. Får hoppas att han bara fattar faran med det.
Hade också lite svårt att slappna av igårkväll, vilket jag tror att Dennis också märkte. Det är en olustig känsla man har i kroppen, att man aldrig mer ska få träffa henne. Eller jo, nångång får man göra det, jag tror på ett liv efter döden. Så det så.

Snart allhelgona med. Ska göra en gravliggare iår med, till farmor och farfar. Sen skulle jag göra en åt mormor och morfar, dom brukar lägga en krans på en grav inne i stan, men nu när jag besitter dom kunskaperna så vill dom hellre att jag knepar ihop något. Ska även göra en liten kvast som Dennis ska lägga i minneslunden, till hans fars minne. Känner mig hedrad som får göra det för honom :)
Påtal om att göra kransar. Har eventuellt ett jul/sommarjobb på gång, hoppas bara att jag får det! :)

Och påtal om kransar en gång till, så längtar jag sjuuuuukt mycket till julen! :D Var på ÖB för en vecka sen ungefär, och dom hade tagit fram allt sitt julpynt = me love! Även rusta hade tagit fram sitt, yummie! Synd bara att det är så lång tid kvar :P Men snart så!

Sen måste jag säga att jag inte är helt överens med känslan jag har i kroppen. Saknad, av en vän jag hade förut. Det var så mycket som var så bra, tills allt bara blev fel. Vet att det är för sent nu, men jag känner ändå en stor saknad.
Det är svårt när man inte längre har någon att dela allt med.

Detta får avsluta mitt inlägg, nu ska jag ta och titta på Beck :)
Vi höres...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjo! Om mamma interedan har skvallrat så kommer vi ner i jul och stannar i nästen 14 dagar! du och jag och stan är lika med sant!

Sen får du gärna smitta av dig med din självdisciplin *stava* så att jag med blir klar någon gång! Älskar dig! //systeryster!