onsdag 1 november 2006

Bra sjukvård i Sverige?

Tycker du att sjukvården är bra i Sverige?

Jag tycker inte det... Har varit sjuk sen i torsdags, öroninflammation och nu förkyld. Pratade med en sjuksköterska på vårdcentralen i fredags. Hon trodde det rörde sig om vätska bakom trumhinnan (?). Och så sa hon åt mig att återkomma efter helgen om det inte hade blivit bra igen.
Okej, så då ringer jag idag istället, iom att det inte har blivit bättre. Får prata med en annan sjuksköterska, och fick till svar:

"Nej men i och med att det inte var så längesen du ringde förra gången så kan vi inte göra något. Du får avvakta lite till, så ordnar det sig nog.."

Och då säger jag att jag har ett jobb där min hörsel måste funka, då jag sitter och pratar i telefon hela dagarna. Och då får jag ett litet fnissande svar tillbaka: "Nej, jag tycker du ska avvakta..."
Jahaa... Men vad kul då. Måste jobba imorgon, trots att det inte går, iom att jag inte fick något läkarintyg då jag inte ens fick en tid hos vårdcentralen.

Arroganta jävla svin säger jag!

Inga kommentarer: