söndag 4 januari 2009

Nytt år som startar med förkylning.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Ja, för att jag inte har uppdaterat på några dagar. Men luugn, det har sin förklaring, jag har nämligen gått och blivit förkyld. Tror det var något jag plockade med mig hem efter nyårsafton hos Helena :)
Men men, det är bättre att det kommer nu än när jag har börjat skolan igen.

Jag måste faktiskt vara ärlig. Jag är så jäkla trött på skolan just nu, jag skulle vilja vara färdig. Ett uppehåll skulle heller inte vara fel. En av anledningarna till att jag inte vill längre är nog min VFU. Eftersom jag inte kommer kunna gå en till inriktning och få behörighet mot grundskolan så känns det så himla fel att vara i en förskoleklass just nu. Och grejen är ju den att jag inte bara är i förskoleklassen, utan i 1:an, 4:an och 6:an också. Det funkar inte, jag kommer inte få de verktyg jag behöver för att kunna jobba på en förskola sen. Så det måste jag ta tag i, ska maila runt lite och hoppas på att jag kan få byta VFU.

Annars då? Vad har jag för förväntningar på det nya året?
Ärligt talat så vet jag inte. Jag måste dock börja tänka lite mer på mig själv, göra vad som krävs för att jag ska må bra. Men förutom förkylningen så är jag ändå ganska nöjd. Ska börja träna så fort den är över, det blir bara bättre och bättre mellan mig och Dennis. Sen finns det självklart alltid saker man kan gå och irritera sig över, framförallt mot andra personer. Detta är också något jag ska ta tag i för att jag ska kunna må bra. Hur tycker ni det låter?

Aja, jag återkommer en annan dag med lite mer framtidsplaner och tillbakablickar på det gångna året. Nu ska jag snyta ut min hjärna litegrann. Cya! :)

Inga kommentarer: