lördag 31 januari 2009

Bio ikväll!

Har varit på bio ikväll, det var mysigt :) Skulle egentligen haft pizzakväll med Helena och Hence, men sjukdom satte stop för dom planerna, så jag och Dennis bestämde oss för bio istället.

Och vad såg vi då?

Tatatataaaa!


Valkyria, eller Valkyrie som den heter på engelska

En helt okej film måste jag faktiskt säga. Även fast man redan visste hur det skulle sluta så hade de gjort filmen bra, det var mycket spännande vid några tillfällen. Och tankarna rullar fortfarande, tänk om de hade lyckats med sitt "attentat"mot Hitler. Den får plus av mig, samt att Tom Cruise faktiskt är bra i den här filmen, jag gillar inte honom annars, men det här lyckades han bra med!

Kom precis hem, är ganska trött. Har huvudvärk, har haft det sen igår så det blir nog till att lägga sig i sängen och kolla lite på Generation Kill och sedan sova.
Nej nej, jag är absolut inte inne på att se saker som har med krig att göra. Dennis historiaintresse och hans bakgrund har fått mig intresserad, så det blir nog till att titta igenom Band of Brothers igen :D

Inga kommentarer: