tisdag 23 december 2008

Pepparkakor och julgranar

Idag är det full fart känns det som, iallafall på katterna :P Naevars, jag har lite att göra. Frukosten är avklarad, ska alldeles strax plocka i diskmaskinen och sen ska jag börja med tvätten. Har några maskiner att köra idag, och det är ju alltid kul att kunna ha på sig kläder på julafton :)

Usch, igår mådde jag verkligen inte bra. Katterna, alla tre, de var för jäkliga rent ut sagt, rev ner precis allting och bråkade med varandra. Plus att de inte lyssnade ett dugg på mig när jag sa ifrån, och det fick mig att bli på riktigt dåligt humör. Sen ringde min mamma och gjorde mig lite gladare, hon ville hjälpa mig att baka ut min pepparkaksdeg som jag hade fått av henne i födelsedagspresent. Det var bara att tacka o ta emot, vi hade värsta teamworket ett tag, mamma kavlade, jag tryckte ut formarna och vi hjälptes åt att lägga dem på plåten. Fick med mig ett gäng pepparkakor hem, mumma :)

Fick även äran att klä granen ute i Ljungsbro iår :) Min och Dennis har varit uppe i en vecka nu, och jag är riktigt nöjd med den! Märkte på mamma att hon var riktigt tacksam över den hjälp hon fick igår. Jag gillar inte att hon har så mycket att göra såhär inför jul, och så får hon knappt någon hjälp... Jag erbjöd mig att komma ut idag och hjälpa henne med lite småsaker, så får se vad som händer med det. Men samtidigt så förstår både mamma och jag att jag har ett eget hushåll att ta hand om. Man önskade bara att andra kunde se hur mycket hjälp mamma faktiskt behöver, och hur glad hon blir när hon får hjälpen :) Nog om detta, hoppas bara att det ger några en spark i baken *host host* Nämner inga namn ;)

Nej, ta hand om disken var det!
Ha en bra dag! Dan före dopparedan som det faktiskt är idag :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för piken :)