söndag 15 juni 2008

Ett par fartfyllda dagar!

Ujuj, känns som om man har varit lite aktiv de senaste dagarna :)
I torsdags fick jag leka turist, mamma visade runt Nancy och Mike från USA, och jag följde med dem till Gamla Linköping, där jag hittade ytterligare en ny thé-sort, och badkulor. Sen åkte vi till Domkyrkan, och ska jag vara ärlig så var det faktiskt evigheter sen jag var där sist. Men det var trevligt, och än har jag inte tappat mina engelskakunskaper ;) Tror iofs att jag kan tacka WoW, där man sitter och pratar/skriver på engelska hela tiden.

I fredags åkte jag och Dennis runt med mamma på Tornby. Hon skulle ha nya dynor till utemöblerna, och vi köpte jord så vi kunde börja plantera om lite växter här hemma. Sagt och gjort, vi kom hem med jord och lecakulor, samt lite skit från IKEA, men mamma hittade aldrig några dynor. Ska åka ut till Ljungsbro nästa vecka, och då ska vi till Ulfåsa Möbler, de har alltid dynor som passar ;)

Igår åkte jag ut till Ljungsbro, fick äntligen mitt efterlängtade busskort. Både jag och mamma köpte växter, hon till sina amplar och vi till våra väggamplar (heter det så?). Grillade som vanligt, och gosade självklart massor med Missan :)

Idag har jag planterat om växter, diskat och nu sitter jag mest och väntar på att Dennis kommer hem. Jag längtar så grymt mycket efter honom. Hade en mysig kväll igår, bara kramades hela tiden :) Det märks att det är bra att vara ifrån varandra, om så bara för en dag. För jisses vad glad jag blev igårkväll när jag fick krama honom igen, ville inte släppa taget om honom :D
Sen hade vi iofs en ganska jobbig dag igår tack vare hans mamma, men nu slipper vi tjatet iallafall. Men det som inte dödar en stärker en, eller vad det nu heter?

Nej, nu ska jag ta och dricka lite thé tror jag :) Beställde hem en massa olika sorter häromdagen, lakrits, vanilj och massa annat gott! Dennis beställde vaniljkaffe, är faktiskt lite sugen på att testa det med även fast jag inte gillar kaffe :D
Internet är bra till mycket!

1 kommentar:

Jenny sa...

Åh, ja vill med ha nya blommor till mina amplar.. men de känns lite onödigt eftersom vi inte kommer att vara hemma. Sen när du ändå är i farten så kan du få komma hit och ta disk och allt annat. Är sååå trött på att städa!

kram kram