tisdag 31 mars 2009

Panik, panik och åter panik.

Jisses, detta är en tung dag. Har nog aldrig känt sån panik som jag gör just nu.

Fick mitt skattebesked idag. Hade ju räknat med några kronor på kontot runt midsommar, och när jag öppnar brevet så står det: Utbetalning - 0:-... Inte ett öre alltså. Jippie. Tårarna börjar rinna, panikångesten kryper sakta in under skinnet, och jag börjar hyperventilera. Tanken var att skattepengarna skulle vara en livlina ifall jag inte lyckas hitta något jobb i sommar. Men nu blir det inte så...
Så nu har jag inget val, jag måste hitta ett jobb. Idag har jag väl skickat iväg ansökningar till en sisodär 20 ställen. Söker allt som finns. PANIK!
Så sitter du och klämmer på ett sommarjobb till mig, hojta gärna till. Annars vet jag inte vad jag ska ta mig till, har ju varken rätt till akassa eller soc som student.

En liten glad nyhet är att vi har fått ett erbjudande om en lägenhet. Ja, jag vet att vi har sagt att vi inte ska flytta, men det betyder ju inte att vi inte kan kolla. Så vi ska kolla på en 2:a i Johannelund, en ganska stor 2:a faktiskt. Får se hur den känns, skulle iaf innebära 1000:- mindre i hyra varje månad.

Nej, dags att försöka tänka positiva tankar... Men hur vet jag inte :(

1 kommentar:

Helena sa...

usch då va jobbigt =(