torsdag 10 augusti 2006

Nu händer det saker...

Kom hem igår, efter att ha varit 1½ vecka ungefär hos min älskling i Västerås. Och jag hade turen och glädjen över att han kunde följa med mig hem! :) Och det är mysigt att ha honom här, massa mysigt!

När jag kom hem igår så såg jag att det låg ett brev från Arbetsförmedlingen på min säng. Det bara högg till i magen, shit nu har jag blivit avskriven. Men icke.
Jag har blivit kallad till något som heter SPIRA-projektet, ett samarbete mellan ams, landstinget och EU. Så på tisdag nästa vecka ska jag på informationsmöte, sen efter det så ska jag vara med i det här projektet i 12 veckor framöver. Vet inte riktigt vad det innebär, men så som jag har fattat det så kommer jag få gå på föreläsningar, seminarium, få praktik på olika ställen. Förhoppningsvis kan det leda till något, annars får jag ju något att göra medans jag söker jobb.

Och så ska jag förmodligen bo nere i Kisa några veckor i september. Det blir jag, ett stort hus och en liten vit katt, alldeles själva. Inget internet kommer jag ha heller, undrar hur det ska gå? :P Fast jag tycker det bara ska bli skönt, att få bry om sig själv lite.
Sen hoppas jag ju faktiskt att någon kommer och hälsar på mig, så jag inte blir helt ensam!

Sen så vill jag ha mina skattepengar, NU! Mina hörlurar gick sönder förut, och ska jag sitta på bussen varje dag så vill jag inte göra det utan musik. Så jag måste köpa nya... Sen så vill jag köpa pärlor, nu när pärlgrossisten äntligen har fått in dom jag vill ha.

Äckligt hur allt ska kretsa kring pengar :( Hatar det!

Inga kommentarer: