söndag 30 oktober 2011

Snart är helgen slut...

Ibland undrar jag vart helgen tar vägen, jag hänger inte riktigt med. Det går fort, ibland lite för fort och då kommer söndagsångesten krypande. Blir lätt väldigt trött och på dåligt humör också. Men det brukar sluta bra ändå, jag har ju söndagar som min tvättdag så jag får något att göra :)

Men igår var det full rulle hela dagen kändes det som. Mamma kom in till staden och vi åkte till Blomstertorget för att köpa granris så jag kan göra liggare inför allhelgonahelgen. Sen ut mot övningsfältet där Dennis fick övningsköra lite. Vet ni vad? Han har hittat dragläget ;) Så duktig! Värre kommer det bli för mig sen, det vill jag inte ens tänka på...
Sen åkte vi mot tornby (med mamma bakom ratten, hehe) och vi besökte det nyöppnade Stadium Oulet. GALET mycket folk, så vi var i stort sett inne och vände bara. Var på jakt efter ett par skor åt mig och tänkte att det kanske fanns där. Men icke...

Sååå. Vi bestämde oss för att åka mot vanliga Stadium istället, och där hittade jag mina skor :) Är ju inte riktigt dags än att ta fram vinterkängorna, men ville ändå ha något som står mot vätan lite de dagar då det är fuktigt ute, vilket det är ganska ofta. Plus att barnen på jobbet påpekar att mina gamla är trasiga, haha. I like my new shoes alot!
De har goretex och grejer, plus att de är sköna att gå i. Så förhoppningsvis tar jag mig i kragen och börjar gå de där promenaderna jag pratat om ett tag nu. Säger dock som Alfons Åberg, ska bara... :) Men men, det ska det väl bli ändring på också hoppas jag!



Sen var det ju hockey igår med, LHC - Växjö! Riktigt kul, var ju bra länge sedan jag gick på en match. Jag hoppas verkligen att jag till nästa säsong har möjligheten att köpa mig ett säsongskort, skulle vara riktigt roligt :) Men som allt annat i denna värld så kostar det pengar.

Nej, nu kurrar magen. Dags att göra lite sallad för snart är maten klar!
Tjing!

Inga kommentarer: