söndag 16 januari 2011

Idol-konsert!

Fick ju tillslut möjligheten att gå på Idol-konsert med Helena och jag måste väl erkänna att jag inte hade de högsta förväntningarna på kvällen, men gick därifrån och var riktigt nöjd :) Det var kul att se dem live och faktiskt höra att en del av dem faktiskt kan sjunga. Måste nog ändå säga att det var Minnah, Geir, Linnea och Jay som bjöd på mest show ändå. Geir var dock bäst på att faktiskt ha kontakt med publiken, och jag kände mig ganska gammal när ett par tjejer i 12-13års åldern glodde på mig då jag stod och sjöng med till Geir's version av Toto's Rosanna :D Men men, det bjuder jag på!

Tänkte också bjuda på lite bilder, tagna av min Iphone så kvalitén kanske inte är den bästa, och tyvärr visar inte bilderna heller hur nära vi faktiskt stod...


Innan allt började, vi var där i god tid såklart och fick riktigt bra platser!


Geir som gjorde en riktigt bra show!

Jay, gissa låten ;)


Jay med Enter Sandman, riktigt bra!


Minnah, som var riktigt bra :)


Minnah och Linnea. Fick tyvärr ingen bild när Linnea sjöng själv, men hon var riktigt duktig :)


Jay och Minnah, som sjöng Bad romance tillsammans, hur ska man tolka det? ;)


Jay sjöng självklart Dreaming People. Var synd att han inte lät publiken sjunga, det verkade som om ganska många kunde texten, det hade varit häftigt!

Kvällen avslutades självklart med All I need is you!

Det var som sagt en trevlig kväll, och jag har fler bilder men som jag inte orkar lägga upp här :) Ska dock bli intressant att höra flera av idolerna sen när de får börja producera egna låtar, det känns som om det är först då man får veta om de håller som artister. Men som sagt, trevlig kväll :)

Inga kommentarer: