måndag 27 september 2010

Återigen måndag...

Måndag, vilket innebar ett besök hos arbetsterapeuten. Känns så skönt att ha fått en riktigt bra kontakt hos vårdcentralen, det gör att det är värt den restid som det faktiskt är ut till Ljungsbro. Hon är så lätt att prata med, och hon lyssnar och kommer ihåg det jag har sagt tidigare. Mer sån personal inom sjukvården!

Vad sa hon då? Jo, blir ju självklart till att fortsätta med handledsskyddet ett tag till, vilket inte förvånade mig. Sen fick jag ett bandage till armbågen, lite tankar kring hur jag sitter vid datorn och hur jag har armen när jag sover. Så nu hoppas jag att detta hjälper, för blir det ingen förbättring på den här månaden som jag nu har på mig, så kopplas doktorn in och då antar jag att det blir tal om operation. Vilket jag känner att jag helst undviker.

Resten av kvällen går i pluggandets tecken. Har igentagning på litteraturseminarium imorgonbitti, och det känns ju sådär motiverande när jag inte förstår texterna det minsta... Men det går nog bra hoppas jag. Sen blir det föreläsningar, sen hem och förbereda lite inför den kommande vfu-perioden.
Har 2½ veckas vfu att se fram emot :) Kul på ett sätt, dock tråkigt att jag inte har orken till att göra så mycket annat om kvällarna när jag kommit hem. Men jag tror att det just nu beror på att jag har förkylning i kroppen som inte riktigt vill släppa. Så till den som känner sig åsidosatt av mig just nu, jag ber om ursäkt och hoppas snart på att jag ska ha orken till att vara social igen.

Take care, baaaai!

Inga kommentarer: