söndag 5 juli 2009

I'm back!

Yes, nu är flytten klar. Äntligen! Men det var verkligen ingen höjdare att flytta i 30 graders värme, det gör jag aldrig om. Men nu är vi iaf på plats, har lite kartonger och sånt kvar, men jag räknar med att det försvinner ganska snabbt nu när det har blivit lite svalare både inne och ute.

Jag trivs mycket bra här. Lite småsaker som fattas, men det kommer så småningom. Katterna har vant sig vid att bo här, vilket känns mycket bra. De är ju mina små bebisar, de måste ha det bra :) Lite jobbigt bara att vi inte har fått upp något nät än på balkongen, men det kommer förhoppningsvis på plats under veckan!
Badplatsen har jag invigt också, Maria från sommarkursen gjorde mig sällskap. Lite synd på åskan där bara! Men vi får hoppas på bra väder snart igen så gör vi om det tycker jag!

Imorgon kommer Dennis mamma ner hit, hon ska stanna ett par dagar. Vi passar även på att åka ut och hälsa på i Ljungsbro under tiden som hon är här, mamma har tjatat så dant :P Blir väl en sväng ner på stan också.
Men jag får se om jag är här när hon kommer fram. Ska och handla imorgon med mamma. Och både jag och Dennis har insett att någon av oss måste skaffa körkort. Det funkar inte längre, jag gillar inte att hela tiden vara beroende av någon annan så fort det ska åkas någonstans. Självklart uppskattar jag all den hjälp vi får från olika håll, framförallt från mamma. Men, ett körkort och en bil skulle innebära så mycket för oss. Så vad säger du älskling, tuta och köra i höst? :)

Nej, nu ska jag plocka lite med disk och andra viktiga saker (?) :P
Ha det gött!

3 kommentarer:

Maria sa...

YES du har skrivit =D

Jenny sa...

Äntligen :) tycker att du ska skriva ännu mer :)

Helena sa...

håller med tidigare bloggare... och tycker som att körkort + bil låter klokt,,, och tills dess e de bara att fråga om de e nån särskill stans ni vill... så kanske ja kan va till assistans =P