söndag 3 augusti 2008

Alvastra, Omberg och Vadstena

Idag var vi på en liten utflykt här i Östergötland. Jag, Dennis, min mamma och pappa, samt min bror och hans tjej Mia gjorde en heldag i trakterna runt Vadstena.
Tänkte mest återberätta dagen med hjälp av bilder, mycket roligare än att läsa det jag skriver, eller hur? ;)

Here we go!

Vi började färden med att åka till Alvastra klosterruin. Jag har inte varit där sen jag gick i lågstadiet, men jag fick med mig nya intryck iallafall. En rätt mäktig plats, man ryser nästan lite när man ser i huvudet hur munkarna gick omkring därinne genom valven.

Alvastra klosterruin


Efter det så begav vi oss till Omberg, också ett ställe som jag inte varit på sedan lågstadiet. Jisses vad jobbigt det var att gå uppför, jag var helt slut och fick jobbig kramp i luftrören. Men upp tog jag mig allt, och det var det värt!

Omberg och dess utsikt


Har ganska många vackra bilder från Omberg, men det får räcka med denna!

Sen var det dags för fika, och vi begav oss till en utkiksplats som låg mellan Omberg och Vadstena. Utsikten var grym, vi satt på en klipphäll vars stup ledde rakt ner till Vätterns kalla vatten.


Min söta mor, världens bästa mamma!



Efter lite fika så begav vi oss mot Vadstena för en liten rundvandring genom staden. Vi käkade glass och kollade på slottet. Vi var nog alla ganska trötta, och det var nog därför det inte blev så mycket bilder härifrån. Men det fanns mycket att se ändå :) Dock inga nunnor, som Mia så gärna ville se, haha.


Passar på att tacka alla som var med för en mycket trevlig dag! :)
Nästa gång blir det Gränna!


Ooo oo, just det! Om fyra veckor så får vi en till familjemedlem här i lägenheten. En liten Alfons blir det, om jag får bestämma! Håll tummarna för oss att det går bra :D
Nu ska jag dock gå och vila, mina fötter gör ont. Ha det så bra!

Inga kommentarer: